České zastoupení bývalo na Mezinárodním filmovém festivalu v Torontu vždy spíše symbolické. Ředitel festivalu Piers Handling se v první půli devadesátých let dokonce vyjádřil, že východní Evropa nemá Torontu co nabídnout, zejména ve srovnání s Koreou, Japonskem, Čínou či Argentinou.

Pak se ale objevil Svěrákův Kolja a Hřebejkův film Musíme si pomáhat, které se staly torontskými a později celoamerickými hity: festival jim poskytl publicitu jako málokterému jinému filmu z postkomunistické Evropy. Letos je českých tvůrců na Mezinárodním filmovém festivalu v Torontu zase víc. V kinech běží snímek Once s Markétou Irglovou, velkým hitem jsou Prázdniny pana Beana, kde na sebe významně upozorňuje Karel Roden.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se