Ve čtyřiceti kopiích se 20. ledna příštího roku objeví v kinech filmová detektivka režiséra Jana Hřebejka a scenáristy Petra Jarchovského. Má název Nevinnost a její příběh se odehrává kolem obvinění ze zneužívání mladistvé. Tvůrci ji chtějí nabídnout organizátorům únorového festivalu Berlinale.

Nikdo není zlý

Jde o vypjaté psychologické drama. Tématem je pohled do rodiny, na kterou dopadne granát obvinění. Ukáže se, že "všechno tam není v pořádku". Podle Hřebejka, který svůj snímek ve středu představil na uzavřené projekci v Praze, vypráví o lásce a jejích nejrůznějších tvářích, která motivuje jednání všech postav. Je to láska rodičovská, láska dítěte k rodičům, láska manželská, přátelská, uražená, zrazená, nerovná, posedlá, vymyšlená, vylhaná, zakázaná, láska mimo zákon a láska člověka k člověku.

"Je to napínavý příběh bez záporných postav, kde nikdo není vyloženě zlý. Na druhé straně není nikdo nevinný, ovšem finální výklad tohoto příběhu opravdu hodně záleží na životní zkušenosti diváka, jeho postoji k lásce a dlouhodobému manželství," řekl Hřebejk. Film má podle něj svoji závažnost - a přitom je o takové letní lásce z dětského tábora.

Hlavní role Hřebejk svěřil Anně Geislerové a Ondřeji Vetchému, ovšem obsadil i ty, kteří příliš známí nejsou, Například Annu Linhartovou, Alenu Mihulovou, Zitu Morávkovou, Rebeku Lizlerovou a v mužských rolích Hynka Čermáka a Miroslava Hanuše.

Munzarův filmový návrat

Sedmasedmdesátiletý Luděk Munzar se na filmovém plátně objeví po dlouhé době; naposledy si zahrál v historickém dramatu Františka Vláčila Mág z roku 1987. Poslední velkou příležitost na filmovém plátně dostal v polovině 80. let ve filmu Jaromila Jireše Lev s bílou hřívou, ve kterém ztvárnil Leoše Janáčka. Od té doby se objevoval prakticky jen na televizní obrazovce. Nyní bude důstojným a charismatickým lékařem, hlavou rozvětveného rodinného klanu.

Snímek se natáčel na Máchově jezeře a z velké části ve vile režisérky Věry Chytilové v pražské Troji, postavené začátkem 70. let podle návrhu architekta Emila Přikryla. "Zahrál" si už v Menzelově snímku Hra o jablko. Podle Hřebejka je tato stavba pro děj snímku důležitá svou polohou i interiérem. Není to okázalý luxus, dokresluje ale příběh "lepší rodiny". "Líbil se nám a plně nám vyhovoval," dodal režisér.