Svléknout Stroupežnického Naše furianty z krojů a ukázat českou náves, jaká opravdu je, se rozhodli inscenátoři hry v Divadle v Dlouhé. Svůj záměr žánrově definovali jako gogolovskou grotesku po česku.

Kolektiv, který září

"Ten punč platím já" - ne nadarmo tahle ústřední hláška trumfujících se sedláků a místních "vejborů" čili obecních zastupitelů z komedie Ladislava Stroupežnického zlidověla. Málokterá divadelní hra vystihuje malichernou prestižnost české povahy a české politiky tak dokonale. Ať jde o ponocenství v Našich furiantech, nebo aktuální volbu policejního prezidenta, je silný groteskní rozměr "rozhodovacích mechanismů" na český způsob nepřehlédnutelný a má nespornou tradici. Bez nadsázky lze říci, že se jedná o dramaturgickou trefu do černého a zároveň o titul, kterým režisér Jan Borna logicky pokračuje ve své osobní dramaturgii převážně "lehčích" titulů (Oněgin byl Rusák, Kabaret Vian-Cami, Myška z bříška), jež se však publiku násilně nepodbízejí.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se