Tři nespojité hudební světy, tři odlišné kultury, tři způsoby hudebního myšlení. V takovém duchu se nesl nedělní abonentní koncert Pražské komorní filharmonie, na kterém zazněla ve světové premiéře skladba Pozdní sběr Marka Kopelenta (ročník 1932). Filharmonie v pražském Rudolfinu dále nabídla Beethovenův 4. klavírní koncert a Symfonii č. 3 finského národního skladatele Jeana Sibelia.

Kopelentova skladba vznikla přímo na objednávku orchestru, i když od tělesa, které je do značné míry závislé na přízni posluchačstva a sponzorů, je uvádění nových kompozic krokem mírně řečeno odvážným. Ale PKF si své publikum dlouhodobě kultivuje – například cyklem Krása dneška, který běží už několik let a připravuje potřebný kontext pro pochopení myšlení a snah hudebních tvůrců. Snad tomu lze přičíst početnou návštěvnost nedělního koncertu – nebo spíš lákal podtitul "Magický klavír Lisy de la Salle" uvedený v koncertní brožuře?

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se