Nepřiznané dostihy nebo darwinovský svět, v němž vládne nemilosrdný přirozený výběr, připomíná současný evropský filmový trh. Nebo alespoň oblast lákání zahraničních štábů do jednotlivých zemí pomocí různých typů filmových pobídek.

Česku se podařilo "ulovit" například film Child 44 v produkci Ridleyho Scotta, který zde plánuje utratit půl miliardy korun. Stát by mu měl díky pobídkám vrátit dvacet procent z proinvestované částky.

V Česku se pobídky tradičně vejdou do otázky, zda přijede Brad Pitt, či ne. Nudný ekonomický nástroj musí dostat sexy tvář. Pobídky ale stojí za pozornost i bez sexy tváře. Odrážejí nejen to, že se pro řadu států stává filmový průmysl stále výraznější součástí ekonomiky, ale i proměnu filmové produkce ve stále globalizovanějším světě a stoupající roli "měkkých peněz".

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se