Každý filmový festival musí mít svoje „nej“ filmy. Existenciálně vzato bez „nej“ by nakonec nebyl žádný festival, protože by se nevybral „nejlepší film“ na jeho konci. Hledání „nej“ jiných než nejlepších je pak festivalovým folklorem a pudem sebezáchovy. Jak jinak si v záplavě filmů udělat řád.

Nejfantasknější tematické spojení – alespoň na papíře – servíruje anglický soutěžní snímek Pole v Anglii režiséra Bena Wheatleyho, jenž má ve čtvrtek premiéru v osm večer ve velkém sále hotelu Thermal. Anglická občanská válka a halucinogenní houby zní spíš jako z neuctivého skeče Monty Pythonů. Skeče, v němž není tak úplně jasné, co je realita, co je halucinace.

Film o čtveřici dezertérů, kteří kopají jámu jako metaforu osobní transcendence (asi), se jako změněné vědomí přelévá z žánru do žánru – od komedie až po drama s dotekem sci-fi, kdy zmíněné pole v názvu není pole, kde rostou brambory, ale ohýbá se čas a prostor. Nebo něco takového. Snímek je rozhodně vizuálně nejpůsobivějším filmem v soutěži. Obsahově nejspíš ani režisér úplně neví, co natočil.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se