Měla to být chlouba letošní turistické sezony na jihu Čech. Když začátkem května vyplouvala loď Vojtěch Lanna z plavební komory českobudějovického předměstí České Vrbné, měla před sebou o 19 kilometrů delší úsek než obvykle.

Prodloužit trasu pro lodní přepravu od Jiráskova mostu v Českých Budějovicích až k hněvkovické přehradě u Týna nad Vltavou umožnila nově otevřená plavební komora v Hluboké nad Vltavou. Politici i vodohospodáři se rozplývali nad tím, že se jih Česka přiblíží holandským kanálům, a přiláká tak nový typ zahraničních turistů.

„Nejen, že 28 kilometrů je již slušná délka vodní cesty i pro celodenní výlet, ale hlavně část plavby z Hluboké nad Vltavou k přehradě Hněvkovice vede krásnou krajinou, která se rozprostírá okolo přehradní nádrže. Okolí řeky je velmi atraktivní i pro cykloturisty, takže se přímo nabízí myšlenka na kombinovaný výlet, kdy jednu cestu je možné absolvovat lodí a druhou na kole,“ argumentoval začátkem května Jan Skalický pověřený řízením Ředitelství vodních cest.

Turisté a majitelé lodí si ale prodlouženého úseku, jehož 27 kilometrů stálo dosud 1,17 miliardy korun, zatím příliš neužili. Nejprve bylo počasí na projížďky příliš deštivé, po červnové povodni se pak úsek z Budějovic na Hlubokou stal zcela nesplavný. Nánosy štěrku a písku Povodí Vltavy dodnes odstraňuje.

Štěpán Machart ze společnosti Českobritská plavební přitom neví, kdy se lodě na řeku mezi krajským městem a "jihočeským skvostem Hlubokou" vrátí.

Zbývá vám ještě 50 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se