Dramatik Milan Uhde byl jedním z členů expertního týmu, který po odvolání Ondřeje Černého z funkce ředitele Národního divadla hledal jeho nástupce.

„Došli jsme tedy k názoru, že výběrové řízení by nemohlo dospět k jinému kandidátovi než k Janu Burianovi. To nebylo popření výběrových řízení, ale snaha kvalifikovaně předjímat, že lepší ředitel než Jan Burian pro tuto chvíli pro Národní divadlo nepřichází v úvahu,“ vysvětluje Uhde, proč osmičlenný tým doporučil tehdejší ministryni kultury Aleně Hanákové ředitele plzeňského divadla.

Jak si vysvětlujete odvolání Jana Buriana. Má logiku?

Pokud má logiku, pak to není moje logika. Bráním se tomu porozumět, protože to porozumění, kterého se mohu dobrat, je to nejhorší.

V čem?

V tom, že se celá situace vrací k počátku, z něhož vyšla, a že její řešení nevidím. Protože dlouhé výběrové řízení – do kterého se podle mě pan Burian už nepřihlásí – může dospět jen k řediteli Národního divadla, který bude horší než Jan Burian, který nebude mít jeho kvality. A to považuji za velmi špatné. Kromě toho to vidím jako obnovu sporu, který žádným sporem vlastně být neměl, a to je spor dnešního uměleckého vedení a odborů Národního divadla. O věcech kultury nemohou rozhodovat odbory. Kultura není věc hlasování, to je věc kvalifikace, nadání.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se