Přední světová galerie současného umění Tate Modern přichází se změnou politiky. Ve čtvrtek představila novou strategii pro digitální komunikaci s návštěvníky, což v praxi znamená, že do obří vstupní haly galerie přibylopětasedmdesát dotykových obrazovek.

Na ně mohou návštěvníci – včetně dětí – okamžitě psát, co si o vystavených dílech myslí, anebo na ně dokonce kreslit digitální obrazy.

"Pokud jste někdy chtěli, aby vaše dílo viselo v Tate Modern, anebo jste toužili stát se výtvarnými kritiky, teď máte šanci," říká Jane Burton, ředitelka tvůrčí sekce Tate Media. Od této novinky si slibuje především to, že do galerie přitáhne víc návštěvníků.

Projekt s interaktivními obrazovkami se jmenuje Bloomberg Connects podle newyorského starosty Michaela Bloomberga a zahrnuje prostor pro to, aby diváci psali komentáře k výstavám či konkrétním obrazům. Umělci jim na dotazy či komentáře mohou přímo odpovídat v moderovaných konverzacích.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se