Výrobci krému Nivea, zubní pasty či jemného likéru se snažili zaujmout budoucího kupce krásnou postavou nebo velkými svaly. I když reklamní plakáty v želečském Špejcharu jsou staré desítky let, s těmi současnými mají jedno společné – propagovat výrobek tak, aby se dobře prodával.

"Reklamní plakáty první republiky dosahovaly vysoké výtvarné kvality, že jsou nejen srovnatelné s dnešní tvorbou, ale ony ji i překonávají," říká kurátor Pavel Šmidrkal. Žádná jiná výstava s takovým rozsahem se v minulosti v Česku podle Šmidrkala ještě nekonala.

Zobrazené poutače propagují pestrou směs od potravin a pití přes průmyslové výrobky až po plejádu nabídky parfumerií. Kupříkladu reklamy společnosti Baťa zobrazují méně známou produkci společnosti, jako třeba jízdní kola, klobouky či dámské prádlo.

Exponáty na výstavu sháněli pořadatelé na vypůjčení od soukromých majitelů. Lidé si tak mohou prohlédnout třeba průřez tvorbou známého pražského ateliéru Rotter, který vedl malíř Vilém Rotter. V roce 1939 emigroval do Francie a poté do Anglie, kde byl za druhé světové války příslušníkem Britského královského letectva. 

Objekt špejcharu v Želči, zbudovaný kolem roku 1802 ve středu obce, přestal sloužit svému účelu po roce 2008 a postupně chátral. V roce 2012 ho jeho majitel opravil.

Vlastník Martin Novák, místní farmář, v něm pak vybudoval Muzeum zemědělské techniky, obrazárnu a stálou expozici díla malíře Aloise Doležela.