Tento rozhovor jsme začali v jedné karlínské pizzerii. A dokončovali přes oceán.

V Praze jsme hovořili za chůze, procházeli jsme podél prvorepublikových karlínských činžáků, minuli jsme nekonečná neosobní zápraží nových kancelářských budov, prošli kolem skladiště z doby rozkvětu císařských a královských vodních a železničních cest a skončili na zeleném plácku nad Vltavou. Dýchalo to tu periferií.

Pod starým topolem si legendární japonský tanečník Min Tanaka právě zkoušel své nové představení Šťastný strom, které mělo začít za soumraku.

"Požádali jsme ho, aby tohle místo zasvětil umění," řekl ředitel pražského Divadla Archa Ondřej Hrab, který právě zvládl oslavy dvacátého výročí své instituce a chystal se balit kufry do Pittsburghu. Před ním už tam odjela režisérka Jana Svobodová s dalšími lidmi z Archy, aby připravili představení s místními imigranty.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se