Podle čeho se pozná kvalitní přehlídka klasické hudby?

V případě festivalu Dvořákova Praha, jenž v září vstupuje do sedmého ročníku, to dlouho bylo podle špičkových účinkujících. Do metropole festival přivezl všechny od cellisty Gautiera Capuçona a dirigenta Johna Eliota Gardinera až po přední orchestry ze Spojených států nebo Číny.

Jenže za fasádou hvězdných jmen programu chyběla logika. Dvořákova Praha připomínala spíš náhodný shluk hostů a podzimní protiklad k festivalu Pražské jaro, než aby se někam vyvíjela či výrazněji pracovala s odkazem skladatele Antonína Dvořáka.

"Když jsem se festivalu ujal, stanovil jsem si za cíl vtisknout mu dramaturgickou tvář, vytvořit programovou architekturu, která bude charakteristická a unikátní pro Dvořákovu Prahu a již bude možné dlouhodobě rozvíjet," vysvětlil HN Marek Vrabec, který byl vloni jmenován novým uměleckým ředitelem této přehlídky.

Stejnou roli má Vrabec už roky také ve festivalu Struny podzimu, zaměřeném na moderní, jazzovou a etnickou hudbu.

Zde zavedl promyšlené programové linky, které se vzájemně proplétají, odkazují na sebe či roky směřují ke kulminaci.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se