"Očekávejte víc od svých kontratenorů," řekl publiku před nějakými šestnácti lety americký zpěvák Bejun Mehta – a sám se té rady držel. Pěvec, který v úterý večer v Praze zahájí třetí ročník koncertního cyklu nazvaného Collegium 1704 v Rudolfinu, byl nejprve zázračným chlapeckým sopránem, pak o hlas přišel a jako kontratenor začal zpívat teprve ve svých třiceti letech.

S rozsahem, který ho předurčuje k barokní hudbě a zejména rolím, jež kdysi příslušely kastrátům, dnes Mehta patří k nejlepším – a sám tato omezení považuje za přežitá. "Kontratenor je hlas jako každý jiný, nikoliv jen repertoárová škatulka," vysvětluje. "Rossiniovský tenor může kromě Rossiniho a Donizettiho zpívat i další repertoár. Snažím se docílit toho, aby to i u kontratenorů bylo přijímáno jako běžná věc."

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se