Novému albu bratří Ebenů Čas holin přichází člověk na chuť postupně. Nejprve mu připadá málo výrazné, s poněkud chtěnými textařskými vtípky. Až když se do něj zaposlouchá, objeví půvab drobných detailů. "Humor tak jemný, že ho možná ani nepostřehnete," říkával o tomto druhu legrace Jiří Suchý. Někdy z té legrace mrazí – a právě tehdy je frontman kapely Marek Eben nejpřesvědčivější.

Svou pátou studiovou desku natočili Marek, David a Kryštof Ebenové s obvyklými spoluhráči – kytaristou Pavlem Skálou, bubeníkem Jiřím Zelenkou a jazzovým kontrabasistou Jaromírem Honzákem – analogově nedaleko za Prahou ve studiu Sono. Smíchali ho však v Londýně u zvukového mistra Philla Browna, jenž byl předtím Ebenovým hostem v pořadu Na plovárně. Brown začínal jako asistent slovutného Glynna Johnse, stojícího u zrodu prvního elpíčka rockové skupiny Led Zeppelin či původní verze alba Beatles Let It Be. Masteringu se ujal Andy Hippy Baldwin, spolupracující s Coldplay, Blur nebo Arcade Fire. To všechno ale průměrného posluchače nemusí zajímat; dobří zvukaři se vyznačují tím, že pokud vysloveně nesledují určitý koncept, jdou hudbě i textům z cesty. Předávají sdělení.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se