Po šesti měsících má hudební průmysl nakročeno do dobrého roku. Meziročně se zvětšil trh s hudbou v Německu, Itálii, Norsku i Švédsku, jak informoval časopis Billboard.com.

Německý trh meziročně vzrostl o 4,4 procenta na zhruba 678 milionů eur. Přestože prodej fyzických nosičů, tedy především CD a LP, klesl o 3,3 procenta, příjmy ze streamingu vzrostly o 86 procent. To je v Německu, kde se stále nejvíc prodává hudba na deskách, podstatné číslo – přestože i tak prodeje fyzických nosičů stále tvoří 67,9 procenta trhu.

Zhruba 28 milionů eur, o něž německý trh meziročně vzrostl, představuje vyšší částku než nárůst v Itálii, Norsku i Švédsku dohromady, podotýká Billboard.com.

Itálie si oproti loňskému roku polepšila o 22,3 procenta překvapivě díky prodejům fyzických nosičů, které stouply o 21,5 procenta. Příjmy z digitální hudby se zvýšily o 23,3 procenta především díky streamovacím službám. V Itálii trh s hudbou tento rok prozatím utržil 64,8 milionu eur, digitál má na tom podíl 43 procent.

Hudební trh v Norsku vzrostl meziročně o sedm procent na 34,3 milionu eur zejména díky streamování, které letos vygenerovalo o 12,9 procenta vyšší částku. V Norsku se hudba konzumuje převážně digitálně, tyto prodeje tvoří 81,3 procenta celého trhu.

Podobné je to ve Švédsku, kde letos prodeje fyzických nosičů meziročně klesly o 12,5 procenta. Přes 81 procent tržeb pochází z digitálu.

Společnost Nielsen už má k dispozici také dílčí čísla ze Spojených států, kde prodej fyzických alb meziročně klesl o čtyři procenta a skladeb v digitálních formátech o 10,4 procenta.