"Člověk přežije také bez hudby, výtvarného umění… Ale jsme tady proto, abychom jenom přežívali? Byl by to naplněný život?" ptá se Ondřej Zajíc, režisér a zároveň ředitelem Městských divadel pražských.

Podle něj se dobré divadlo rodí z důvěry. To, která ji získá, si pak může dovolit větší dramaturgickou drzost a náročnější texty.

Jak se dělá divadlo po tak výrazných předchůdcích?

Werich je ve zdech Divadla ABC stále přítomný, jeho odkaz ctíme. V režii Petra Svojtky teď vzniklo výjimečné autorské představení V+W ke 110. výročí narození pánů Voskovce a Wericha. Ale my jsme se hned na začátku jasně přihlásili ke "zlaté éře" Oty Ornesta. Hrála se tu progresivní představení, byli tu nejlepší režiséři, herci.

Když jsem v roce 2005 nastupoval na pozici ředitele, chtěli jsme vytvořit v centru Prahy klasické repertoárové divadlo. Takové tu nebylo. Lákala nás představa velkého souboru, s nímž by se dala obsáhnout celá dramaturgická škála, i možnost dvou prostorů.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se