Po desetiletí, kdy zůstal v přípravné fázi, by se do produkce konečně mohl dostat filmový muzikál s Tomem Cruisem. Řekl to jeho scenárista a nositel Pulitzerovy ceny za literaturu Michael Chabon.

Film nazvaný Bob The Musical má natočit Michael Hazanavicius, režisér černobílého oscarového snímku The Artist. Bob The Musical bude vyprávět o muži, který nenávidí muzikály. Jednoho dne se ale probudí a zjistí, že celý svět zpívá a tančí.

„A proti své vůli si uvědomí, že vše, co mu na muzikálech vadí, tedy jak všichni zpívají a tančí, musí dělat také,“ uvedl Chabon v rozhovoru na literárním festivalu Ubud Writers and Readers Festival, který se koná na indonéském ostrově Bali.

První verzi scénáře, na němž pracuje od roku 2004, Chabon společnosti Walt Disney Pictures odevzdal těsně předtím, než nyní vyrazil na turné po asijských literárních festivalech.

Hudbu k projektu skládá Bret McKenzie, polovička komediálního muzikálního dua Flight of the Conchords. V minulosti McKenzie získal Oscara za píseň Man or Muppet pro film Mupeti.

Jak ale připomněl sám Chabon, autor oceňovaných knih Záhady Pittsburghu, Wonder Boys nebo Úžasná dobrodružství Kavaliera a Claye a nositel Pulitzerovy ceny z roku 2001, i jeho vlastní kariéra směřuje k hudbě. Začátkem měsíce Chabon podepsal smlouvu se společností Universal Music, aby psal texty pro jejich popové umělce. Universal nyní hledá hudebníka, s nímž by Chabon spolupracoval.

Dohodu Chabon uzavřel na základě písní, které napsal producentovi Marku Ronsonovi na jeho letošní bestsellerové album Uptown Special. Chabon otextoval devět z jedenácti skladeb na albu – tedy téměř vše kromě enormně dobře prodávaného singlu Uptown Funk.

„Když jsem oslavil padesátku, začalo mě to táhnout k tomu, abych zkoušel nové příležitosti,“ vysvětluje nyní dvaapadesátiletý Chabon. Ten má prý s Ronsonem společné to, že oba obdivují rockovou skupinu Steely Dan ze 70. let. Právě po jejím vzoru se v písničkách snažili zdůrazňovat příběhové prvky, uvedl.

Chabon, jenž prý hudbu neustále poslouchá při psaní, tvrdí, že psát písňové texty s hudebníky – a cítit zadostiučinění, jestliže se spolupráce povede – je úplně jiné, než když pracuje na knize. To je osamělá činnost, která často zabere roky.

„Kdežto v hudbě spolupracujete s jinými, pracujete v okamžiku. Hudebníci pozmění melodii a vy musíte na místě změnit text. O osm hodin poději je hotovo a za jediný den jste vytvořili úžasnou hudbu,“ popsal Chabon.

Přesto Chabon nepřestává po večerech psát knihy. Zpravidla prý začíná pozdě odpoledne a někdy ve svém domě v Berkeley v americké Kalifornii pokračuje celou noc, jak uvedl.