James Bond je zpět na vrcholu. Druhý týden za sebou návštěvnost severoamerických kin vede nová bondovka Spectre.

V žebříčcích ovšem tajný agent 007 nečelí svému úhlavnímu nepříteli Ernstu Stavru Blofeldovi. Už druhý týden mu konkurují především Snoopy a Charlie Brown. Peanuts ve filmu a nově i skupina neambiciózních snímků v čele s dramatem o chilských hornících nazvaným The 33 a filmem My All American, jenž se týká amerického fotbalu a náboženství.

Spectre v amerických kinech o víkendu utržil 35,4 milionu dolarů, dohromady už má v USA na kontě 130,7 milionu. Oproti minulému víkendu, kdy se film začal promítat, jde o pokles 49 procent. Snímek, jehož výroba stála 250 milionů dolarů, vyrobily společnosti Metro-Goldwyn-Meyer a Eon Productions, distribuuje jej Sony.

Podle údajů serveru BoxOfficeMojo.com už Spectre celosvětově utržil 543 milionů dolarů. V zahraniční má nejvyšší tržby ve Velké Británii, v přepočtu okolo 96 milionů dolarů, dále v Německu, kde přesáhl hranici 20 milionů, a také v Nizozemsku a v Dánsku. Tržby snímku Spectre z českých kin jsou v celosvětovém měřítku zatím srovnatelné s výsledky z Turecka či Venezuely.

Také film Snoopy a Charlie Brown má ale neobyčejnou výdrž. Oproti minulému víkendu, kdy se začal hrát, mu tržby klesly jen o 45 procent na 24,2 milionu dolarů. Adaptaci komiksu Charlese Schulze o psovi Snoopym a jeho páníčkovi Charliem Brownovi vyrobilo studio Fox, prozatím v USA utržila 82,5 milionu.

Ani dvě největší filmové hvězdy na světě zato nepomohly snímku U moře. Drama o manželské krizi pojaté v duchu evropských artových filmů natočili a sami v něm hrají Angelina Jolie Pittová a Brad Pitt.

Představa, že by ale diváci chtěli sledovat jejich manželské hádky, se o víkendu rozplynula. Film z projekcí v deseti biografech utržil jen 95 440 dolarů, průměrně tedy 9544 dolarů na jedno kino.

Snímek vyrobilo studio Universal za údajných 10 milionů dolarů, podle odhadů z branže ale U moře muselo stát podstatně víc už kvůli tomu, že se natáčelo na Maltě.

Z nových snímků, které vstoupily do širší distribuce, se nejlépe dařilo komedii CBS Film nazvané Trable o Vánocích. Snímek o rodinném vánočním setkání, v němž účinkují Diane Keatonová, John Goodman a Alan Arkin, utržil 8,4 milionu dolarů z projekcí v 2603 biografech. Stál 17 milionů dolarů a CBS jej distribuuje s firmou Lionsgate.

Méně už se dařilo filmu The 33 o chilských hornících uvězněných pod zemí. Toto drama se začalo promítat v 2452 kinech, utržilo v nich ale jen 5,8 milionu dolarů.

Od snímku se přitom čekaly tržby v rozmezí 8 až 10 milionů. Vyrobila jej společnost Alcon Entertainment za 25 milionů dolarů, distribuují jej Warner Bros.

Poslední novinkou je film My All American, vyprávějící o skutečné hvězdě amerického univerzitního fotbalu Freddiem Steinmarkovi, jehož kariéru zbrzdily zdravotní problémy. Autoři snímku doufali, že přilákají stejné náboženské publikum, které v Hollywoodu v poslední době chodilo na Válečný kabinet a snímek God’s Not Dead. Za první víkend ale film My All American utržil jen slabých 1,4 milionu dolarů.

Společnost Open Road o víkendu rozšířila distribuci dramatu Spotlight, vyprávějícím o tom, jak novináři z deníku Boston Globe odhalili zneužívání nezletilých kněžími z katolické církve. Film z projekcí v 60 kinech utržil 1,4 milionu dolarů, průměrně 23306 na jedno kino. Dohromady už má na kontě 1,8 milionu.