Řetězec restaurací s rychlým občerstvením KFC chce příští rok otevřít svoji první restauraci v Tibetu. Tato součást plánu expanze mateřské firmy Yum Brands v Číně přichází po řadě skandálů s potravinami a po marketingových chybách, které měly negativní dopad na tržby společnosti v zemi.

Restaurace by měla být otevřená v hlavním městě Tibetu, Lhase, v první polovině příštího roku. Bude provozována formou franšízy.

Yum Brands, které kromě KFC patří také řetězce Pizza Hut či Taco Bell, se nyní připravuje na oddělení svých aktivit v Číně do samostatné firmy. Čínská divize plánuje ztrojnásobit počet restaurací v zemi na 20 tisíc a získat více franšízových partnerů.

KFC zvažoval otevření restaurace v Tibetu již před více než deseti lety. Své plány nakonec v roce 2004 zrušil s tím, že by vstup do regionu nebyl ekonomicky uskutečnitelný. Proti plánům KFC se také postavil tibetský exilový duchovní vůdce Dalajláma, který je vegetariánem.

Yum má v Číně 6900 restaurací. Firmě se však v poslední době nedaří přilákat zákazníky, kteří hledají zdravější a lokální jídlo a výhodné nabídky na internetu. Dopad na hospodaření firmy má i ekonomické zpomalení v zemi.