Druhý týden po sobě návštěvnost severoamerických kin vede film Deadpool. Za tento víkend utržil 55 milionů dolarů.

Studio Fox, které komiksovou adaptaci vyrobilo za 58 milionů dolarů, zhruba takové tržby odhadovalo minulý týden, kdy měl snímek premiéru. Tehdy ale Deadpool předčil všechna očekávání a zlomil únorové rekordy, když během svátečního víkendu zvaného President’s Weekend utržil 152,2 milionu dolarů.

Po dvou týdnech v kinech má Deadpool nyní na kontě 235,4 milionu dolarů z projekcí v USA. Podařilo se mu znovu vrátit herce Ryana Reynoldse na hollywoodské výsluní a založit superhrdinskou ságu, která může konkurovat zavedeným sériím Iron Man a X-Men.

Film vypráví o bývalém členovi speciálních jednotek, jenž získá schopnost rychle se uzdravovat – a mimo to má zvláštní zálibu v oplzlých vtipech.

„Je to ten druh filmu, který kolem sebe vytvoří kult, vystihne ducha doby a získá pověst snímku, který prostě musíte vidět,“ míní Chris Aronson, šéf americké distribuce Foxu.

Šílenství okolo Deadpoolu se o víkendu pokusilo narušit několik statečných. Nábožensky laděný snímek Ve jménu Krista, který vypráví o římském vojevůdci vyšetřujícím okolnosti Ježíšova zmrtvýchvstání, byl z novinek nejúspěšnější. Z projekcí v 2915 biografech utržil 11,8 milionu dolarů a celkově skončil třetí.

Film pod značkou Affirm vyrobila společnost Sony za 20 milionů dolarů. Studio doufalo, že snímek do kin přitáhne publikum citlivé na náboženské filmy, jako se to podařilo dřívějším titulům nazvaným Nebe existuje a Válečný kabinet.

V linii takto cílených filmů hodlá Sony pokračovat o Velikonocích se snímkem Miracles from Heaven.

„Je to naše parketa. Podařilo se nám uchytit v byznysu s nábožensky laděnými filmy a rozhodně se to vyplácí,“ uvedl Rory Bruer, šéf distribuce Sony.

Na čtvrtém místě s 8,7 milionu dolarů z projekcí v 2046 kinech skončil film Čarodějnice. Ten vypráví, jak nadpřirozené síly postupně rozkládají puritánskou rodinu. Film má komerčně nejúspěšnější start ze všech, které kdy vyrobila nezávislá společnost A24, z dřívějška autoři snímků Ex Machina nebo Room.

A24 práva na Čarodějnici získalo na festivalu Sundance spolu s firmou DirecTV za zhruba 1 milion dolarů. Původní plán zněl, že film vstoupí jen do omezené kinodistribuce a brzy bude k dostání i na placených televizních a internetových platformách. Když si ale představitelé studia snímek promítli, změnili názor.

„Uvědomili jsme si, že je to mimořádný film a že máme příležitost zkusit něco jiného. Tak jsme to udělali,“ vysvětlil Heath Shapiro, šéf distribuce A24. „Tento víkend pro nás znamená úžasný výsledek, předčil naše očekávání.“

Čarodějnici by ale v dalším rozletu mohla zabránit špatná pověst – v průzkumech společnosti CinemaScore film od diváků získal jen podprůměrné skóre. „Spousta skvělých snímků vyvolává rozporuplné reakce,“ reaguje Shapiro.

Poslední víkendovou novinkou byl snímek společnosti Focus Features nazvaný Race. Ten vypráví o tom, jak americký sprinter Jesse Owens roku 1936 vybojoval zlaté medaile na Letních olympijských hrách v Berlíně.

Snímek v kinech zápasí, z projekcí v 2369 biografů utržil pouze 7,3 milionu dolarů. Společnost Focus, jejíhož ředitele Petera Schlessela nedávno nahradil Peter Kujawski, získala práva na distribuci titulu za 5 milionů dolarů.

V rámci nynější restrukturalizace se chce Focus zaměřit na výrobu prestižnějších titulů právě v duchu Race. Přestože tento snímek zřejmě nenaplní očekávání, firmu finančně nepotopí. A distributor věří, že díky pozitivním reakcím Race v následujících týdnech ještě zvýší své tržby.

Druhé místo si v návštěvnosti severoamerických kin o víkendu udržela Kung Fu Panda 3, která se s výsledkem 12,5 milionu dolarů umístila hned za Deadpoolem. Animovaný snímek již od své premiéry koncem ledna utržil 117,1 milionu.

Pětici nejnavštěvovanějších filmů pak uzavírá romantická komedie Jak přežít single s tržbami 8,2 milionu dolarů. Celkem už má na kontě 31,8 milionu.