V tričku, modrých džínech a v teniskách debutoval na jevišti newyorské Metropolitní opery pěvec Francesco Anile. Na to, aby se připravil, měl jen pět minut, píše agentura AP.

K záskoku došlo během sobotní inscenace Verdiho Otella, kterou po celém světě přenášel rozhlas. Čtyřiapadesátiletý italský tenorista byl během posledního dějství opery v zákulisí, když mu režisér představení vzkázal, že lotyšský tenorista Aleksandr Antonenko je indisponován a nemůže dál zpívat svoji roli.

Anile neměl ani dost času na to, aby se před finální scénou převlékl do Otellova kostýmu. Pouze na sebe hodil černý plášť a stoupnul si na kraj jeviště přímo nad orchestřiště, odkud zpíval. Antonenko mezitím svoji roli dál hrál na jevišti a pohyboval ústy, jako kdyby zpíval.

„Nebyl čas se převléct, nebyl čas na nic,“ řekl Anile po vystoupení agentuře AP.

V třináctiminutové scéně, kdy k záskoku došlo, Otello uškrtí svoji manželku Desdemonu a zazpívá árii Niun mi tema, načež sám spáchá sebevraždu.

Tenoristovi Antonenkovi v sobotu dělaly problém vysoké tóny a během vystoupení měl nevyrovnaný hlas. Ve třetím dějství se jeho stav natolik zhoršil, že už si netroufl zpívat dál.

Francesco Anile, rodák z města Reggio Calabria v italské oblasti Kalábrie, již inscenaci od její premiéry vloni v září viděl. Účastnil se také zkoušek s dirigentem Ádámem Fischerem, ještě nikdy ale v Metropolitní opeře neúčinkoval před publikem.

„Když jsem začal zpívat, Maestro byl překvapený,“ řekl Anile, podle nějž ale dirigent situaci rychle pochopil.

Po skončení představení opera divákům oznámila, že byli právě svědky Anileho debutu. Pěvec se následně přidal k sopranistce Hible Gerzmavové a barytonistovi Željkovi Lučićovi a společně se publiku uklonili. „Největší překvapení to stejně bylo pro mě samotného,“ konstatoval pěvec.