Na podzim roku 2006 představil Jan Janák týmu několika nejbližších spolupracovníků ambiciózní vizi. Inspiroval se zahraničními kavárenskými řetězci, které na tuzemském trhu tehdy nebyly, a rozhodl se podobné kavárny vytvořit i v Česku. Už první myšlenka nezůstala u jedné pobočky, cíl byl jasný − stát se nejvýznamnějším původním českým řetězcem takového typu. To se podle ředitele společnosti CrossCafe Luboše Martínka povedlo. V porovnání s ostatními kávovými řetězci působícími v Česku se podle něj CrossCafe vejde do první pětky. O tom, že se firmě daří, svědčí i její květnové vítězství v prvním ročníku soutěže Franchisa roku.

První kavárna zela prázdnotou

A proč se franšízový řetězec zaměřil na začátku právě na kávu? "Měli jsme slušnou gastronomickou zkušenost, mateřská firma bratrů Janáků už v tu dobu 15 let provozovala plzeňské restaurace a pak majitel přišel s myšlenkou udělat něco opakovatelného a uchopitelného, co se dá zabalit do pomyslného balíčku a dál nabízet partnerům. Kavárna se pro tento koncept jevila jako jednodušší než restaurace. Kuchyně tvoří polovinu složitosti provozu restaurace," vysvětluje Martínek, který stál od začátku u zrodu projektu. Na něm se celou dobu podílejí i oba současní majitelé. Jan Janák vlastní 85 procent společnosti a věnuje se především dlouhodobému směřování značky, designu kaváren a celkové vizuální prezentaci. Martinu Lomnickému patří 15 procent a do jeho kompetencí spadá hlavně finanční řízení a každodenní vedení všech firem, které síť tvoří.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se