Firmy neumějí chválit zaměstnance.
Snižuje to výkon firmy i motivaci lidí.
Pro pochvalu je potřeba nejprve najít přínosy lidí.
Lucie se ptá
Nelichotivý fakt přinesl zářijový průzkum společnosti Edenred a Conectio mezi stovkou tuzemských společností. Vyplynulo z něj, že podniky v Česku neumí systematicky chválit své zaměstnance. Například 61 procent oslovených zaměstnanců na různých pozicích včetně těch manažerských nedostalo za poslední měsíc pochvalu vůbec.
Pro výkon podniku a náladu ve společnosti je přitom podle personalistů i psychologů ocenění klíčové. Šéfové firem ovšem často argumentují tím, že se bojí chválit jedny před druhými. Nebo prostě jen nevědí, jak na to. Jak mám tedy správně chválit zaměstnance?
Radka Dohnalová odpovídá
Dobrá pochvala by měla být autentická, správně načasovaná, konkrétní a relevantní. Všichni jsme jistě už slyšeli frázi: "To se ti povedlo!" I taková obyčejná fráze může fungovat, ale nesmí být vypálena bezmyšlenkovitě a automaticky. Vždy totiž záleží, kdo ji říká, komu, proč, v jakém kontextu a jak. V opačném případě může působit povrchně a neupřímně a bude vzbuzovat nedůvěru.
Zadejte prosím platný e-mail.Tento e-mail je již použit. Zadejte jiný nebo se přihlaste
Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.
Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.
Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.
Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:
Platba kartou
Rychlá online platba
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
[name_short][notes.note_1][notes.note_2]
Vybrané předplatné[name][notes.note_1].
[email]Přihlášený uživatel
[number]Platnost do: [valid.month]/[valid.year]
Upozornění 2 dny před automatickou obnovou předplatného
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s.
Odmítnout zasílání
Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získavat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem a službami, například:
Odkaz na stažení mobilní aplikace
Aktivační kód pro přístup k audioverzi obsahu
Informace o podstatných změnách a produktových novinkách
Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že dochází ke sbírání a zpracování osobních údajů. Více informací o zásadách ochrany osobních údajů naleznete ZDE.