Na začátku prosince bylo po tříleté výstavbě otevřeno nákladové centrum Wien Süd. Na ploše 55 hektarů vzniklo moderní překladiště zaměřené především na kombinovanou dopravu.

Investice do výstavby dosahuje 246 milionů eur. Po dokončení všech stavebních fází umožní terminál ve čtvrti Inzersdorf ročně nahradit až 220 000 jízd silničních nákladních vozidel. Už ve stávající podobě by to mohlo být během roku 2017 kolem 60 000 jízd kamionů.

dscf1183Terminál leží na křížení železničního koridoru směřujícího na jih Rakouska a dálničního okruhu Vídně. Náklad může mířit jak k přístavům v Jaderském nebo Černém moři, tak na pobřeží Severního moře. Koncentrace nákladu na jednom místě má podle radnice ulehčit dopravě ve Vídni. Na místě uvolněných nákladových ploch ve vnitřní části města nyní vyrostou nové byty.

Podíl železnice na nákladní dopravě v Rakousku nyní přesahuje 30 procent, což alpskou zemi řadí ve srovnání EU - 28+2 na přední místa. Podle dat Eurostatu z roku 2014 je průměr unie přibližně 18 procent a před Rakouskem jsou jen pobaltské státy, Švýcarsko, Slovensko a Slovinsko.

Související