Čtvrtstoletí uplynulo od chvíle, kdy se v pražských Dejvicích Československo připojilo k internetu. Generaci kybernetiků u sálových počítačů dnes vystřídala generace youtuberů s telefony často chytřejšími, než jsou oni sami. Proměnu internetu i celého mediálního světa za tu dobu nejlépe ilustrují služby, které všichni používali, ale dnes už si na ně skoro nikdo nevzpomene.
Když něco hledáte, nejspíš googlujete. Ale v polovině devadesátých let, když pískající modem úspěšně navázal spojení, se lidé spíše rozhlíželi z Vysoké vyhlídky čili AltaVisty. Průkopnický vyhledávač, který kombinoval katalog webů s hledáním pomocí klíčových slov, často vracel zavádějící výsledky. Kdo se chtěl skutečně něčeho dobrat, musel ovládnout parametry pokročilého hledání. Proto se všem ulevilo, když dva mladíci − nějaký Brin a Page − v květnu 2000 oznámili, že ten jejich šikovný Google bude hledat i v jiných jazycích než v angličtině. Zájem o AltaVistu prudce upadal, pak přežívala pod Yahoo! a v roce 2013 značka umřela úplně.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Nově všechny články v audioverzi