Mezzosopranistka Dagmar Pecková svým novým projektem Wanted sestaveným z písní německého skladatele Kurta Weilla proměnila zaplněnou pražskou Lucernu v kabaret z minulého století.
Po úterní a středeční premiéře Pecková na stejném místě absolvuje ještě dalších 15 představení v režii bratrů Cabanů.
V projektu, který sama vymyslela, se pěvkyně na jevišti objevila v mnoha kostýmech, např. jako dáma z baru, prostitutka, uklízečka z přístavního hotelu, opuštěná milenka nebo nemilosrdný vrah Mackie Messer. Obecenstvo ji odměnilo potleskem vestoje.
Premiéru krátce před přestávkou přerušil kolaps jedné z divaček, která musela být předána do péče lékařů. Pecková po dohodě s publikem vynechala Píseň hnědých ostrovů.
Výprava nabídla dobové kostýmy Simony Rybákové. K realizaci projektu si Pecková pozvala například dirigenta Jana Kučeru, Epoque Orchestra, jazz band trumpetisty Miroslava Hloucala nebo pěvce Jiřího Hájka.
V zaplněné Lucerně měl premiéru kabaret s Weillovými písněmi, Pecková je zazpívá ještě patnáctkrát
Hájek v písni Dopis na rozloučenou ztvárnil postavu pasáka, současnou politicky korektní mluvou označeného za "erotického manažera". Velký prostor pak člen Národního divadla dostal v druhé části představení, kde zaujal písní Kamarád z noční směny z období Weillovy emigrace do USA.
"Já si to náramně užívám a mám z toho skvělý pocit. Hudebně to jsou perfektní písně," řekl Hájek.
Představení zahrnující 20 let Weillovy tvorby zahájilo orchestrální intro Barbara Song z Třígrošové opery. Pecková zpívala originální německé a anglické texty, jejichž české překlady si posluchači četli na promítací ploše.
Autoři v nich představují především svět volných mravů a dramatických osudů ve společnosti plné propastných sociálních rozdílů.
Pecková v průvodním slovu mezi jednotlivými skladbami a tanečními čísly mimo jiné připomněla složité vztahy mezi Weillem a vyhraněným komunistou Bertoltem Brechtem, které vedly k rozchodu této autorské dvojice.
Druhou část představení otevřela slavná píseň Mackie Messer, v tuzemsku populární díky klipu z 60. let s Milošem Kopeckým.
"Pravda, z dnešního pohledu vidím, že to s Brechtem má málo společného a toto zpracování se odchyluje od původního záměru 'flašinetáře-vypravěče', ale vem to čert. Je to skvělé," podotkla před časem Pecková.
Projekt Wanted doprovází také nahrávka, na které jsou písně v podání Peckové jako Mackie Messer, Surabaya Johny nebo Barbara Song.
Pětapadesátiletá rodačka z Chrudimi Pecková se pravidelně objevuje na koncertních pódiích i operních scénách evropských metropolí.
Je držitelkou ceny Thálie za rok 1999 za titulní roli v Bizetově opeře Carmen na scéně Národního divadla v Praze. Loni se představila v projektu Hříšnice na několika festivalech.
Dagmar Pecková bude zpívat Mackieho Messera. Barevný kabaret proběhne v pražské Lucerně - čtěte ZDE
Dagmar Pecková: Pohádky vyprávím i v němčině - čtěte ZDE
Dagmar Pecková nazpívala árie hříšnic, dohlédl na ně psychiatr - čtěte ZDE
Dokument o Dagmar Peckové se brání bulvárnímu pojetí, navíc mu nechybí vtip - čtěte ZDE