Vymyslet jméno pro nový automobil je věda. Mělo by být vyslovitelné ve všech jazycích všech trhů, na kterých se bude prodávat. V žádné řeči nesmí vyznít vulgárně nebo směšně. A ideálně by ještě mělo souznít s "osobností" svého nositele a obsahovat pojítko s dalšími podobnými modely značky.

Jak je tedy patrné, nejde o nic jednoduchého. Není divu, že řada automobilek raději přešla na číselné nebo písmenné označování svých vozů. Asi ale není náhoda, že historicky nejúspěšnější auta všech dob jména mají. Corolla nebo Golf, ale třeba i Micra, Transit nebo Land Cruiser, to už jsou spíše značky než jména.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se