Každá správná automobilka myslí na své fanoušky a má pro ně nachystaný bohatý sortiment suvenýrů a originálního oblečení. Americká Tesla není výjimkou − v jejím internetovém obchodě lze koupit trička po 30 dolarech, kožené rukavice za 100 dolarů, "angličáka" za 210 dolarů. Nebo nově i nabíječku na mobil ve tvaru dobíjecí stanice za 45 dolarů. Tu firma představila minulý týden spolu se dvěma podstatně většími, ale také podstatně méně hmatatelnými novinkami: elektrickým kamionem Semi Truck a sportovním kupé Roadster. Co tuto jinak nesourodou trojici spojuje, vedle značky Tesla, jsou peníze, které má společnosti vedené Elonem Muskem přinést.

Průkopník elektromobility zápolí s výrobou menšího Modelu 3, tenčí se jeho finanční zásoby, a tak potřebuje rozptýlit analytiky z Wall Street a také získat finanční hotovost. A toho lze dosáhnout prodejem merchandisingu, ale především zpoplatněnými rezervacemi na vozy, které se budou vyrábět až za řadu let.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se