Některé jeho části už byly skrze přenosy z Metropolitní opery k vidění i v českých kinech. Teprve až tuto sobotu ale newyorská MET uvádí kompletní cyklus čtyř oper Prsten Nibelungův od Richarda Wagnera, inscenačně jednoho z vůbec nejnáročnějších operních děl. Produkce čtyř oper, které dohromady čítají šestnáct hodin, vyšla v Metropolitní opeře na rekordních 16 milionů a kanadský režisér Robert Lepage se kvůli ní stal terčem kritiky. V sobotu začne MET první ze tří kompletních uvedení Prstenu, která poběží do 12. května.

Prsten Nibelungův, který se skládá z oper Zlato Rýna, Valkýra, Siegfried a Soumrak bohů, se do MET v kompletní podobě vrací poprvé od osmdesátých let. Předchozí, značně konzervativní inscenace Otto Schenka byla u amerického publika velmi populární, ale Prsten vždy úspěch nezaručuje - například losangeleská opera se jeho inscenací v roce 2010 dostala do deficitu 6 milionů dolarů. Šéf newyorské Metropolitní opery Peter Gelb označuje svoji inscenaci za "revoluční", ačkoliv si je nedostatků vědom. Problém tkví především v obří projekční proprietě označované jednoduše jako Stroj.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se