Láska Michaela Hanekeho je jako kdyby film Na zlatém jezeře režíroval Hitler - na Twitteru tak poslední snímek rakouského režiséra okomentoval americký spisovatel Bret Easton Ellis.

Výrok, jakkoliv spíš pronesený v nadsázce, odráží, jak společensky citlivého tématu se bývalý psychiatr Haneke ve svém snímku zachycujícím konec lidského života a jednoho vztahu dotkl.

Pomalé umírání stojí vysoko na seznamu témat, od nichž kinematografie i společnost odvracejí tvář. Haneke se mu ve vítězném filmu z Cannes, jenž od Valentýna promítají česká kina, dívá zpříma do očí. Tam, kde ostatní vidí svůj vlastní strach, spatřuje bělovlasý impozantní solitér zcela výjimečným způsobem lidskost ve své nejsvětlejší i nejtemnější poloze.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se