Přímo v hradu magnáta, jenž mu posloužil jako hlavní inspirace, se v pátek promítal film Orsona Wellese Občan Kane. Projekce proběhla v kalifornském Hearstově hradu, tedy v monumentálním sídle, které si začátkem 20. století nechal postavit mediální magnát William Randolph Hearst. Když šel Občan Kane roku 1941 do kin, tehdy již osmasedmdesátiletého Hearsta pobouřil. Nechtěl být jakkoliv spojován s postavou krutého a zámožného vydavatele novin Charlese Fostera Kanea, jehož ve filmu hraje sám Welles.

Hearst zemřel roku 1951, ale jeho dědicové film přijali, byť jej berou jako zdramatizovaný portrét podnikatele a politika, jehož mediální říše přepsala americkou novinařinu a také roku 1898 přispěla k vyvolání španělsko-americké války. „Rodina si přeje dát najevo, že se jedná pouze o film,“ uvedla Wendy Eidsonová, ředitelka filmového festivalu v kalifornském městě San Luis Obispo, jenž projekci uspořádal. Na páteční promítání v Hearstově hradu, jenž se nachází v kalifornském San Simeonu, se prodávalo celkem 60 vstupenek, každá stála 1000 dolarů.

Večer začal prohlídkou hradu, který Wellesovi ve filmu posloužil jako inspirace pro sídlo zvané Xanadu. Následně byl Občan Kane promítnut přímo v Hearstově soukromém kinosálu, zrekonstruovaném do opulentní podoby ze začátku 20. století. „Myslím, že každý ocenil tu ironii,“ podotkla ředitelka festivalu.

Večer moderoval Ben Mankiewicz, vnuk Hermana Mankiewicze, který s Wellesem napsal scénář k filmu. Mezi hosty se objevil například John Milius, scenárista Coppolova snímku Apokalypsa. Ředitelka festivalu Eidsonová vysvětlila, že nápad na projekci navrhla pravnukovi vydavatele Stephenu Hearstovi jako žert – a sama byl překvapená, když souhlasil.

Občan Kane, kterého Welles natočil teprve ve svých pětadvaceti letech, bývá v anketách často označován za nejlepší film všech dob. Na vrchol svého žebříčku jej umístil také Americký filmový institut. Přesto snímek roku 1942 nezískal Oscara pro nejlepší film, obdržel pouze cenu za scénář.