Spíš kriticky hodnotí slovenské listy v nejnovějších recenzích novou animovanou komedii Hurvínek a kouzelné muzeum se známými postavičkami Hurvínkem a Spejblem, jakož i film režiséra Jana Svěráka Po strništi bos.

"Hurvínek a kouzelné muzeum se od ostatních ve třetí lize liší tím, že vydatně parazituje na českém loutkovém fenoménu. Představa, že Spejbla s Hurvínkem může vrátit na výsluní dětského zájmu digitálně animovaný film, je nanejvýš pochybná a svědčí o hlubokém nepochopení. Nebo kšeftařském cynismu," konstatoval v recenzi slovenský list Sme.

Podle něj se milý a hřejivý humor, kterým Hurvínek se Spejblem bavili i bez obrazu z gramofonových desek, kamsi vytratil. Zůstala po něm jen trapná tichá prázdnota.

Za problém animované komedie deník označil špatný scénář a neschopnou režii.

"Komplikovaný, nejasný a zmatený příběh je navzdory internacionální bratrské pomoci z Ruska, Belgie i Dánska natočen se všemi chybami, příznačnými pro třetí ligu – mizerná dramaturgie, nemotorné vyprávění, zdlouhavost, opisnost, upovídanost, neohrabané pokusy o akci, absence humoru, neschopnost budovat napětí a dávat pointu scénám," uvedl list ke komedii, kterou budou slovenská kina promítat ve slovenštině.

Při celkovém hodnocení deník udělil snímku jednu z pěti možných hvězdiček.

Hurvínek ve 3D je moderní a sexy rodinná komedie, je to nevytěžené zlato, říká režisér nového filmu Martin Kotík
Autorem nového filmu o Hurvínkovi je Martin Kotík.

Další slovenský list Denník N zase v recenzi filmu Po strništi bos za problém označil celkový nemastný a neslaný dojem zbytečného snímku.

"Oscar z toho samozřejmě nebude. Vstoupit dvakrát do téže řeky a snažit se překonávat Obecnou školu rovněž nelze, to je přece jasné oběma autorům. Obecná škola 2 to není," uvedl.

Denník N snímek označil za jakousi tečku po tečce. "Její zbytečnost zejména bije do očí při srovnání s Obecnou školou. Tento film z roku 1991 byl zajímavý kromě jiného i tím, že se v něm přelomová doba jeho příběhu, poválečná euforická léta a benešovské Československo plné naděje, prolínala s přelomovou dobou vzniku, kterou byla euforie po revoluci na začátku 90. let," napsal Denník N.

Dodal, že z filmu Po strništi bos, který neříká nic o dnešku ani o době, zůstávají jen vzpomínky stárnoucího muže na dětství před 75 lety a otázka, proč by nás vlastně měly zajímat.