Od našeho zpravodaje v Budapešti – Od páteční sněhové přeháňky nad ránem až do nočních nedělních hodin trvala přehlídka visegrádského jazzu v Budapešti, jíž se poprvé zúčastnila i česká výprava. Majitelé klubů a promotéři z celého kontinentu na Jazz Showcase lovili ze změti jazzových jazyků v budapešťském Paláci umění, před nímž trůní symbolická miniatura babylonské věže.

Českému jazzu byla žel věnovaná až neděle, kdy už i emisarům londýnského jazzového festivalu či dramaturgovi britské sítě pizzérií a jazzklubů Pizza Express docházel dech.

Část profesionálů se rozutekla po hospodách, zrovna když v Bartókově koncertní hale předvedl jinak excelentní basista Miroslav Vitouš jedno z nejrozporuplnějších vystoupení své kariéry, akusticky a hlavně aranžérsky nedotažený koncert s maďarským školním big bandem.
 
V době, kdy v předsálí excelovalo elektronické české trio Sato-San To a půvabně komponující Infinite Quintet, se tak unavená očka mezinárodních skautů talentů zvlčile klížila na dekadentním večírku ve vybydleném paláci plném rozladěných koncertních křídel, která jsou dobrá akorát na odzátkování všudypřítomných lahví Staropramenu.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se