Smyčcové kvarteto představuje v dějinách evropské hudby zvláštní případ. Formát, který se objevil na konci osmnáctého století a je považován za nejvycizelovanější formu komorní hudby, se i ve století jedenadvacátém těší zájmu autorů, interpretů a publika, dokáže vstřebávat nové impulsy a navzdory „jednobarevnému“ zvuku čtyř smyčcových nástrojů umí produkovat hudbu nadmíru pestrou.

V sedmdesátých letech se objevila v Evropě i Spojených státech vlna nových souborů, které kombinovaly repertoár minulosti se zájmem o novou hudbu a netradiční kombinace. Právě tehdy, přesněji v roce 1972, se v severoanglickém městě Middlesbrough začali sourozenci Michael a Jacqueline Thomasovi scházet se svými kamarády Ianem Beltonem a Alexanderem Robertsonem ke hraní smyčcových kvartetů.

Tehdejší dětská zábava přerostla do vážného zájmu a jejich cesta se ubírala přes úspěchy na soutěžích a studium, které je v rámci stipendia zavedlo i na Pražskou konzervatoř k Milanu Škampovi.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se