Když má Alexander Tomský popsat, co je to vlastně bestseller, nejprve se odvolá na Angličany. "V Británii rádi dělí bestsellery na tři skupiny: best seller, fast seller a steady seller. Jde tedy o kategorii poněkud tekutou a neznamená víc než vysoce nadprůměrný a překvapivý počet prodaných výtisků."

Známý politolog, spisovatel a překladatel na začátku 80. let založil v Londýně exilové nakladatelství Rozmluvy a v roce 1990 ho přenesl do Prahy. Posléze řídil Academii, Leda/Rozmluvy a působil také v nakladatelství Národního divadla, takže zná moc dobře český knižní trh. Ten v posledních letech nezadržitelně klesá, a tak se mění i "parametry" pro český bestseller.

"Prodej zhruba 5000 výtisků za rok ode dne vydání lze už dnes považovat v Česku za výjimečný," tvrdí Tomský.

"Donedávna se o bestselleru mluvilo při hranici 10 tisíc výtisků, z aktuální praxe bych se ji nebál snížit na 7,5 tisíce," je o trošku větším optimistou Milan Gelnar, ředitel nakladatelství Argo.