Pražskou podzimní výstavní sezonu protnula postmodernistická osa. Malíři tíhnoucí k poutavé prostotě Jiří Sopko, Jiří Načeradský a Stanislav Diviš vystavují svá díla v malých galeriích v centru metropole.

Zatímco Sopko a Diviš představují převážně svá nejnovější plátna, Načeradského Krásné erotické stroje jsou výběrem z let 1959-1975.

Všichni autoři jsou výrazně spjati s půdou pražské Akademie výtvarných umění. Diviš tu jako student v osmdesátých letech pořádal Konfrontace, ilegální přehlídky současné tvorby, Sopko byl dvakrát zvolen rektorem, Načeradský vedl Ateliér figurální a monumentální malby. Rovněž byli režimem nuceni věnovat se namísto volné tvorby restaurování.

Pro o něco mladšího Diviše představovali Sopko a Načeradský nepominutelný formující vliv. Ti dva se znají velmi dobře ze společných setkání v bohémském podniku U Zlaté štiky či stáže na severu Francie a v Paříži, ze které se vrátili do dusné atmosféry sedmdesátých let.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se