Japonsko na fotografiích Šomeje Tomatsu je neobyčejně živé a rozporuplné, bolestně podléhající amerikanizaci. Autor, jehož dílo se stalo synonymem pro hledání poválečné identity Japonců, je poprávu srovnáván s nejlepšími fotografy humanistického dokumentu druhé poloviny minulého století. Velkou přehlídku sedmasedmdesátiletého Tomatsu nazvanou Kůže národa včera otevřela Galerie Rudolfinum v Praze.

Převážně černobílé až padesát let staré fotografie se v nepřerušené řadě vinou výstavními sály jako film negativu. Tok snímků vytváří iluzi příběhu. Není zapotřebí popisků, aby divák pochopil bídu poválečných let, ponížení a nenávist (s příměsí obdivu) k americkým okupantům, vzpomínky na atomovou bombu i příchod ekonomického rozmachu.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.