Britský režisér Peter Greenaway má v Česku stále publikum. Jeho tituly zářily ve filmových klubech v osmdesátých a devadesátých letech a vždy se snažily přesvědčit, že kouzlo filmu je založeno na kráse obrazu, kterou Greenawayovi neopakovatelně dobarvoval minimalistickou hudbou Michael Nyman.

Greenawayovou inspirací je malba a barokní divadlo, do jehož tajemných záhybů rád zavádí diváky i sám sebe.

Ve stejném estetickém rámci se pohybuje i jeho nejnovější dílo, jež včera osobně představil v Praze – Rembrandtova Noční hlídka. Greenaway se tu pokouší téměř o nemožné. Snaží se rozpohybovat slavný obraz, vyčíst z něj dávný vzkaz a příběh, a tím oživit nejen Rembrandtovo dílo, nýbrž i jeho dobu a osobnost malíře.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se