Městský soud v Praze totiž už v dubnu zrušil stavební povolení na část stavby. A předminulý týden pak Nejvyšší správní soud tento verdikt potvrdil. "Pokud se tam nyní staví, tak je to načerno," říká Zdeněk Kuneš, právní zástupce sdružení Za naši budoucnost, které stavbu napadlo u soudu. A to kvůli tomu, že se úřady při schalování nezabývaly tím, nakolik desetitisíce dalších aut, které tunel do pražské Tróje a Holešoviček přivede, zhorší životní prostředí.

Stanovisko magistrátu se HN nepodařilo získat. Ředitel odboru městského investora Jiří Toman o rozhodnutí soudu prý neví.

A jak Metrostav, který tunely staví, tak IDS, který výstavbu za město řídí, zatím o tom, že by soud zrušil stavební povolení, nevědí a staví dál.

"Když přebíráme stavenistě, musí nám investor dát stavební povolení v právní moci. Že by nebylo platné, nevíme," říká mluvčí Metrostavu František Polák. A prakticky totožně odpovídá i Josef Tomeček za IDS. "Z nám dostupných informací jsou všechna stavební povolení v právní moci," uvedl.


Nicméně rozhodnutí soudu je jednoznačné. Město, zastoupené IDS, by nyní mělo práce přerušit a pokračovat až poté, co dá vytýkané věci dopořádku a dostane nové povolení. "Pokud by stavělo dál, může dostat až milionovou pokutu," říká advokát Radek Motzke, který se specializuje na stavební právo.

Jenže tím, kdo by měl investora pokutovat je paradoxně stavební odbor pražského magistrátu – a město by tak mělo pokutovat samo sebe. "Pokud budou pokračovat ve stavbě, podáme trsstní oznámení," říká právník sdružení Kuneš.

ctete-v-ctvrtek-530.gif