Amazon tím podle analytiků zřejmě vyostří boj na relativně novém trhu digitálních knih. Amazon je největším on-line obchodem na světě a nyní bude mít největší globální dosah ze všech svých rivalů, mezi které patří i japonská společnost Sony.

Zařízení umožňuje uživateli stahovat do něj knihy a číst je na displeji. Podle expertů na maloobchodní trh bude hitem v letošním předvánočním prodeji.

Kindle se bude ve světě prodávat za 279 dolarů (asi 4830 Kč). Na trhu ve Spojených státech ale Amazon cenu přístroje sníží o 13 procent. Místo dosavadních 299 dolarů se bude Kindle v USA prodávat pouze za 259 USD.

"Máme vizi, že Kindle bude schopen do 60 sekund zobrazit každou knihu, která kdy byla vytištěna. V každém jazyce a bez ohledu na to, zda je v tisku, anebo už byl její tisk ukončen," řekl začátkem měsíce šéf Amazonu Jeff Bezos. "To je ale plán na mnoho desítek let dopředu," dodal.

Právě snížení ceny přístroje na americkém trhu je hlavní zbraní Amazonu. Cena Kindle se tak přiblíží podobným přístrojům konkurence. Nová cena bude o 100 dolarů nižší než byla před rokem.

Amazon považuje Kindle za hlavní motor svého dalšího růstu. Verze pro trhy mimo USA bude mít podle Reuters k dispozici více než 200.000 knih v angličtině a přes 85 zahraničních a amerických novin a časopisů.

Kindle představuje hardware a software, který pro Amazon vyvinula jeho divize Lab126 nejen pro čtení knih, ale i dalších digitálních médií. První verze šla do prodeje ve Spojených státech v listopadu 2007.

Nejnovější verze nese označení Kindle DX a podnik ji představil letos v květnu. Má větší display než předchůdci, je vhodnější pro čtení novin a pracuje i se soubory ve formátu PDF.

Konkurenty pro Kindle jsou například zařízení Sony Reader, iLiad od firmy iRex Technologies, Hanlin od Jinke či CyBook od francouzské společnosti Bookeen, uvádí Wikipedia.