Viceprezident Sony Hiroši Jošioka ale ve čtvrtek zároveň připustil, že ztrátové výrobě televizorů Sony chybí technologie a možnost vyrábět displeje vlastními silami.

Trojrozměrné zobrazení vyvolává dojem, že obraz má hloubku a že z obrazovky téměř vyčnívá do prostoru. Technologie ale vyžaduje speciální brýle. Sony se na tuto oblast, na niž se chystají i její rivalové, dívá optimisticky.

Podnik ale v technologiích plochých televizorů za konkurenty zaostává, například za Samsungem z Jižní Koreje. Jošioka připustil, že nutnost nakupovat panely od Samsungu je jedním z důvodů, proč má gigant Sony proti konkurentům zpoždění na trhu s novou technologií velmi tenkých televizorů LED. S nimi si Samsung naopak vede v prodeji úspěšně.

Na dotaz, kdy bude mít Sony vlastní displeje, odmítl Jošioka odpovědět.


"Sony zaostala, protože ji zaměstnala vlastní restrukturalizace," uvedl analytik trhu s elektronikou z tokijské divize Credit Suisse. Zároveň namítl, že televizory s možností trojrozměrného obrazu se zřejmě nebudou prodávat ve velkém, napsala agentura AP.