Čechy, kteří se v následujících týdnech a měsících vydají vlakem do Vídně, čekají změny. Ve městě se totiž naplno rozběhl projekt výstavby Hlavního nádraží. Nový železniční uzel vznikne v místech dnešních nádraží Ostbahnhof (Východní nádraží) a Südbahnhof (Jižní nádraží). A právě na Südbahnhof dosud přijížděly i vlaky z Česka.
Rozsáhlé stavební práce ale vyžadují ukončení provozu v dosavadní podobě a zavedení provizorních opatření v dopravě. Změna proběhne v noci z 12. na 13. prosince a potrvá do zavedení zimního jízdního řádu v roce 2012.
Spoje z České republiky, vlaky jedoucí přes nádraží Břeclav budou odkloněny přes nádraží Wien Simmering do nádraží Wien Meidling. To se stane cílovým, ale i výchozím nádražím těchto vlaků, informovala vídeňská komunikační kanceláře v Praze Compress.Při příjezdu do města tak bude výhodné vystoupit již na nádraží Wien Simmering, odkud vede přímo do centra města, na náměstí Stephansplatz trasa metra U3.
Poznejte nejkrásnější nádraží u nás - čtěte ZDE
Vlaky příští rok nezdraží, pražské hlavní nádraží bude největším uzlem pro rychlíky - čtěte ZDE
Dosud nádraží ze čtyř směrů
Vídeň dosud centrální nádraží neměla, vlaky přijížděly do velkých stanic ze čtyř světových směrů. Na novém nádraží se protnout tratě ze severu, jihu, východu i západu.
V přechodném období zůstane v provizorní podobě v provozu východní část nádraží Südbahnhof. Toto provizorium s názvem "Südbahnhof Ostbahn" bude ponecháno regionální dopravě, uvedla kancelář Compress.
Projekt vídeňského Hlavního nádraží, který vzniká na ploše 109 hektarů a který zahrnuje například i výstavbu 5000 nových bytů, má být dokončen v roce 2015.