Výrobci se spoléhají na to, že jim 3D televize budou zvyšovat tržby, a proto se první přístroje chystají uvést na americký trh již v polovině letošního roku. Podle některých hlasů by prohloubení obrazu mohlo být pro odvětví podobným skokem jako přechod z černobílé televize na barevnou.

Investoři si ale myslí, že je na utrácení za 3D televizory příliš brzy. Analytik japonské společnosti Ichiyoshi Investment Management například připomíná, že trvalo celou dekádu, než cena barevných televizorů klesla v USA tak nízko, aby byla pro lidi přijatelná.

"Výrobci televizí chtějí od 3D více, než mohou dostat," uvedl analytik. Navíc připomíná, že Samsung, Sony, Panasonic ani LG nemají technologický náskok. "Dokud výsledek nebude jasný, neinvestuji," shrnul.

Analytici také připomínají, že si mnozí spotřebitelé právě pořídili nové televizory s vysokým rozlišením obrazu, a proto nebudou ochotni utrácet za další novoty v krátké době.

Na americkém trhu je zatím málo přístrojů s 3D obrazem. Televizor s úhlopříčkou 107 centimetrů stojí kolem tisícovky dolarů (18 350 Kč). Dva tisíce dolarů pak stojí přístroj o 127 centimetrech.