Německá automobilka Volkswagen AG dodala v lednu na trh 538 500 vozů, což je o 41 procent více než loni. K růstu přispěly všechny značky ze skupiny, včetně české automobilky Škoda Auto, jejíž prodej stoupl o 55 procent. Největší evropská automobilka však varovala, že navzdory příznivým lednovým výsledkům bude letošní rok obtížný, hlavně proto, že mnoho vlád ukončilo šrotovné.

Prodej hlavní značky VW stoupl o 46 procent na 359 300 vozů, hlavně díky zájmu o modely Golf a Polo. Škoda prodala 54 100 vozů, k růstu české automobilky přispěla vysoká poptávka v Číně. Prodej španělského Seatu se zvýšil o 23 procent na 24 300 vozů.

"Situace na zahraničních automobilových trzích zůstává napjatá," uvedl v prohlášení ředitel prodeje Volkswagenu Christian Klingler. Volkswagen chce do roku 2018 překonat v prodeji japonskou automobilku Toyota Motor a stát se největším prodejcem aut na světě.

Prodej Fordu stoupl

Šéf německé asociace dovozců aut VDIK řekl v rozhovoru pro agenturu Reuters, že počet registrací nových aut v únoru v Německu kvůli ukončení šrotovného zřejmě klesne o 30 procent. Za celý rok se má počet registrací snížit o jeden milion na 2,8 milionu vozů.

Evropská divize americké automobilky Ford Motor uvedla, že její prodej v 19 nejdůležitějších zemích Evropy stoupl v lednu o 4,2 procenta na 105 300 vozů. společnost zaznamenal nárůst prodeje již osmý měsíc za sebou. Také podle Fordu je však letošní výhled pro evropský trh nejistý kvůli ukončení programů šrotovného.