Společnost Sunny Days vypravila další letecký zájezd do Egypta. Letenku si na letišti před odbavením vyzvedlo jen 12 klientů. Letadlo odstartovalo po půlnoci.

Kolik zákazníků Sunny Days mělo tento víkend do Egypta odletět, není zcela zřejmé. Marketingový ředitel Ondřej Potyka v týdnu nejprve hovořil o 45 klientech včetně těch, co mají pouze letenku a nikoliv celý zájezd, poté však číslo opravil na 120. Vedle klientů Sunny Days v letadle sedí i zákazníci čtyř cestovních kanceláří.

Obsluha stánku Sunny Days na letišti mnoho vzruchu nezažila, klienti chodili pouze sporadicky. Stánek zavřel ve 22:45, hodinu a půl před odletem. Personál se odmítl jakkoliv vyjádřit.

"Jsme stálí klienti. Situaci jsme samozřejmě sledovali, viděli jsme, že se předchozí zájezdy vrátily v pořádku, tak jsme nedělali žádnou paniku," sdělil mladý pár, podle přízvuku zřejmě z Moravy. "Cha, cha, jsme třetina zájezdu, tak jedem," smál se mladík ze čtyřčlenné skupiny, která přišla ke stánku jako poslední.

Těm kdo koupený zájezd zruší, slibuje firma vrácení peněz bez stornopoplatků. Kolikrát se tak už stalo, firma nesdělila, zrušených zájezdů je prý minimum.

Zvýšený zájem o Sunny Days je dán aktuální situací firmy, která s koncem ledna přišla o pojištění proti úpadku. Pojišťovna Generali smlouvu na letošní rok neprodloužila. Stalo se tak prý po posouzení finanční situace cestovní kanceláře.


Společnost neuspěla ani u dalších tuzemských ústavů a byla nucena se změnit na agenturu. Jako taková nesmí prodávat a organizovat vlastní zájezdy. Spor se vede o to, zda firma může vypravit zájezdy, prodané ještě v době platnosti pojištění.

Vedení Sunny Days je přesvědčeno, že zájezdy vypravit lze. Ministerstvo pro místní rozvoj tak jasný názor nemá a podalo podnět k prošetření na živnostenský úřad. Podle MMR nemají klienti zaručen bezproblémový návrat, pokud se o ně společnost nepostará, ale zároveň nevyhlásí úpadek. Pojištění totiž platí jen pro případ úpadku.