Japonský výrobce elektroniky Sony se kvůli slabé poptávce rozhodl ukončit prodej ultratenkých televizorů založených na technologii OLED v Japonsku. Oznámila to ve středu firma. Dodala, že prodej těchto televizorů na zahraničních trzích bude pokračovat.

Společnost Sony již zastavila produkci televizorů OLED pro Japonsko. Učinila tak necelé dva roky poté, co uvedla první přístroj tohoto typu na trh. Prodej v Japonsku ukončí, jakmile vyčerpá své zásoby. Firma nicméně hodlá nadále investovat do vývoje a výroby těchto televizorů pro Severní Ameriku, Evropu a další země.

Televizory OLED jsou ve srovnání s plazmovými a LCD televizemi tenčí a energeticky úspornější, jsou ale také výrazně dražší. Firma Sony se chtěla stát lídrem v technologii OLED. Ta měla být klíčovou součástí snahy Sony o obnovení pověsti inovátora, o kterou ji u přenosných hudebních zařízení připravil konkurent Apple a u videoher rival Nintendo.

Podle výzkumné společnosti DisplaySearch bude příštím novým trendem na trhu s televizory trojrozměrná technologie, zatímco technologii OLED čeká masové přijetí až v pozdější době. Firma odhadla, že Sony loni po celém světě dodala pouze zhruba 2000 televizorů OLED.

Technologie OLED (organická dioda emitující světlo) využívá organických uhlíkových sloučenin, které s přísunem elektřiny vysílají světlo. Méně energie tyto obrazovky odebírají proto, že nepotřebují podsvícení. Technologie OLED se proti LCD a plazmě vyznačuje výraznějšími barvami, vyšším kontrastem a rychlejší odezvou, takže lépe snáší rychlé změny obrazu.