Prodej nových osobních aut v Česku za první dva měsíce roku vzrostl o 17 procent na 21.893 kusů. Na odbytu se výrazně podílela podniková sféra - podíl firemních osobních vozů činil téměř 59 procent, zatímco loni to byla zhruba třetina. Vyplývá to ze statistik Svazu dovozců automobilů.

Zájem firem o nákup osobních aut podpořila loňská změna zákona o dani z přidané hodnoty. Díky úpravě si mohli podnikatelé od dubna odečíst daň i při nákupu osobního auta.

Nejprodávanější značkou osobních vozů byla Škoda. Následuje Volkswagen s odbytem 1691 aut a Ford s 1500 auty, na dalších místech skončily Renault a Peugeot. Mezi obchodními třídami opět vede třída malých vozidel před střední třídou.

Registrace vozidel za první dva měsíce letoška ale podle SDA u všech ostatních kategorií klesají. V kategorii lehkých užitkových aut se prodej meziročně snížil o 77 procent.


"Nicméně údaje na začátku loňského roku byly ovlivněny očekáváním změny zákona o DPH, takže je třeba posuzovat kategorii vozidel do 3,5 tuny (tzn. osobní automobily a lehké užitkové vozy) dohromady - zde byl zaznamenán meziroční pokles o 7,33 procenta," uvedl tajemník svazu dovozců Pavel Tunkl.

Prodej nákladních vozů nad 3,5 tuny meziročně poklesl o 33 procent, motocyklů o 37 procent.