O čerstvě schválené strategii v oblasti nových médií informoval deník E15. Česká televize podle něj již letos odstartuje první dílčí projekt, což bude software, který v televizích Samsung umožní přepínání televizním ovladačem mezi vybranými pořady televize na internetové síti a klasickým televizním programem.

Nová strategie si současně vyžádá milionové investice do nového webu, vývoje příslušných aplikací a newsroomu pro nová média ČT. „Internetové stránky ČT v roce 2011 projdou radikální proměnou, která je napojí ještě pevněji na čtyři programy, jak obsahově, tak marketingově. Portál ČT24 bude ze všech webů nejúžeji propojen se sociálními sítěmi,“ cituje deník šéfa nových médií ČT Milana Fridricha.

Chystaná hybridní televize také umožní televizi nové zdroje příjmů, zejména z personalizované a interaktivní reklamy.

Konkurenční Nova již podobný projekt rozjela na jaře 2009. Služba Viera Cast společnosti Panasonic umožňuje přepínat mezi televizními programy a vybraným obrazovým obsahem z internetu. Nova pro Viera Cast nabídla například díly svých seriálů jako Comeback nebo Ordinace v růžové zahradě.


Dalším směrem strategie nových médií ČT se podle E15 stanou chytré telefony. Veřejnoprávní stanice zatím připravila čtečku a videovysílání ČT24 pro iPhone a iPad firmy Apple. „Česká televize rovněž jedná s firmou Nokia, takže by příjem vybraných programů ČT mohl být u nových generací telefonů samozřejmostí,“ uvedl Fridrich.