Ze sociální sítě Twitter a Facebook zmizí dnes na čas Lady Gaga, Justin Timberlake, Usher a řada dalších celebrit. Tím to způsobem se zapojili do kampaně Digital Life Sacrifice (Obětujeme digitální život). Zpátky na sociální sítě se vrátí, až se vybere milion dolarů pro nadaci Keep a Child Alive jejich kolegyně Alice Keys.

Peníze, které chce Keysová vydělat v rámci kampaně, jsou určeny na podporu rodin lidí postižených virem HIV, potažmo nemocí AIDS v Africe a Indii.

Obětuj svůj digitální život

Do kampaně se stejným způsobem zapojili třeba i herec Elijah Wood, zpěvačka Jennifer Hudsonová, tenistka Serena Williamsová nebo rapper a producent Swizz Beatz, který je manželem Keysové.

Všichni natočili na video svůj "poslední tweet", který bude součástí kampaně, jež vypukne ve středu, tedy ve Světový den boje proti AIDS. Na videonahrávkách budou ležet v rakvích, což má naznačit, že obětují svoje digitální životy, dokud se nevybere milion dolarů. Teprve poté se všichni k sociálním sítím vrátí.

"Je to přímý, emotivní, i když poněkud sarkastický způsob, jak upoutat pozornost lidí," řekla Alice Keys, která má na Twitteru více než 2,6 milionu příznivců.

Leigh Blake, prezident a spoluzakladatel nadace Keep a Child Alive, soudí, že Lady Gaga dokáže vybrat peníze sama. "Má velmi, velmi mobilizovatelnou základnu fanoušků... Je schopna připoutat jejich pozornost k problémům, které jsou velmi důležité, a lidé ji budou následovat."

Lady Gaga je velmi populární zejména na Facebooku, kde má téměř 24 milionů fanoušků, na Twitteru jich má sedm milionů.

Nikdo neodmítl

Alice Keys, která je čerstvou matkou, řekla, že zmobilizovat celebrity bylo z časového hlediska velmi náročné, ale "když jsem někomu zatelefonovala a vylíčila mu svůj koncept, byl pro. Nikdo neodmítl."

Keysová doufá, že do kampaně se zapojí více lidí, nejen známé tváře. Může to být podle ní kdokoli.