Lada Granta. To je jméno nového kompaktního sedanu, který je nástupcem zastaralého modelu Lada Samara vyráběného od roku 1997. Pro mateřskou firmu AvtoVaz jde tak o velkou událost, protože se po mnoha letech začala vyrábět nový model.
Posledním novým vozem Lady byl hatchback Kalina, který přijel v roce 2004. Právě s ním sdílí sedan Granta většinu dílů. Design auta je ovšem modernější s výraznější přídí.
Sedan vyjede zatím s jedním motorem. Jde o poměrně obstarožní benzinový čtyřválec o objemu 1,6 litru pouze s osmiventilovou technologií. Do blízké budoucnosti se ale chystá i menší čtrnáctistovka se 16 ventily.
Jako obvykle bude Lada hrát na cenu. Granta bude k dostání v základní výbavě za 150 tisíc korun. Nedostane ale víc než ocelová kola, ručně stahovaná okna a řízení bez posilovače.
Nissan koupí podíl v největší ruské automobilce AvtoVAZ - čtěte ZDE
Konec Lady? Vysoký úředník ministerstva říká - AvtoVAZ nezachraňovat - čtěte ZDE
Za 170 tisíc korun by ale měla být k dostání vyšší výbava obsahující posilovač, centrální zamykání, elektrická okna vpředu, rádio a ABS.
Součástí další příplatkové výbavy je stabilizace (ESP), boční airbagy nebo dokonce navigace GPS. Pokud bude chtít Lada poslat Grantu do Evropské unine, bude muset nabízet ESP už v základu, což by cenu mohlo lehce zvýšit.
Lada zatím neoznámila, zda pošle model Granta na západ od ruských hranic. Na domácím trhu je prý o ni ale velký zájem. Automobilka tvrdí, že ještě před zahájením výroby registrovala na 20 tisíc objednávek.
Lada Granta
Poezie zkázy: Podívejte se, jak Honda sešrotuje tisíc zaplavených aut v Thajsku - čtěte ZDE
Maserati GranTurismo S LE: Matný sporťák bude existovat jen ve dvanácti kusech - čtěte ZDE
Formule na silnice i obrněnec pro ženy: 10 nejbláznivějších aut roku 2011 - čtěte ZDE
Nejrychlejší vánoční přání na světě vzniklo na palubě BMW M5 - čtěte ZDE